ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ

Головна » Вчителям » ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ   


 

*Розпочинаємо урок...

Як позбавити учнів емоційних затисків на початку уроку?

Для позбавлення учнів від емоційних затисків на початку та під час уроку доречно використовувати ігри, назви та стислий опис яких ми наводимо далі.

«Ігри-криголами» (ice-breaker) — короткі ігри, що використовують для створення атмосфери довіри.

«Ігри-розминки» — використовують для позбавлення напруження, утоми, переключення уваги (під час переходу від однієї частини заняття до іншої), після появи ознак утоми.

«Ігри-криголами»

«Дві правди, одна неправда».

«Сніжний ком».

в «Мій новий знайомий є особливою людиною, тому що...»

«Ігри-розминки»

«Космічна швидкість»

Хід гри

Ведучий пропонує придумати й продемонструвати найшвидший спосіб передавання маленького м’яча (будь-якого іншого предмета) по черзі від першого до останнього учасника (час не повинен перевищувати 5 с). При цьому повинні бути названі імена кожного з учасників групи.

«Казка»

Хід гри

Ведучий розповідає групі початок казки, ознайомлюючи з її героями. Потім пропонує групі придумати кульмінацію й розв’язку казки. Перший учасник пише речення на аркуші паперу, згортає частину аркуша із реченням таким чином, щоб його не можна було прочитати наступному учасникові, який у свою чергу пише своє речення. Усі учасники пишуть по одній фразі, потім учитель зачитує казку, що вийшла.

*Способи організації початку уроку

Пропонують завдання, що розв’язують тільки з опорою на життєвий досвід учнів, на їх дотепність і кмітливість.

Дають завдання на тренування пам’яті, спостережливість, пошук закономірностей — із матеріалу, який учні добре засвоїли.

На дошці записані рівняння і відповіді до них, серед яких є як правильні, так і неправильні. Пропонують їх перевірити.

На дошці записане розв’язання якоїсь вправи чи задачі з помилками, що є традиційними і часто зустрічаються. Пропонують перевірити кожний логічний хід розв’язання. Учитель прагне отримати найповніше обґрунтування критичних зауважень учнів.

Дають традиційну задачу із традиційним розв’язанням. Пропонують знайти короткий, раціональний варіант розв’язання.

На дошці — малюнок до складної задачі, методом «мозкового штурму» здійснюють пошук її розв’язання.

На столі в кожного учня лежить чистий аркуш паперу. Пояснивши тему уроку, учитель повідомляє, що наприкінці року з деяких питань, що розглядались на уроці, буде проведено перевірну роботу на 15 хв.

Урок починають із читання по реченню із заданого для самостійного вивчення параграфа й колективного обговорення його змісту. Учні відповідями на запитання вчителя доводять глибину вивчення теми. Якщо виникають проблеми, то відповідають консультанти з цієї теми (консультантів, зазвичай двох учнів, учитель призначає на попередньому уроці).

На дошці записані запитання, відповіді на які допоможуть зрозуміти ключові моменти доведення найскладнішої для учнів теми і краще її опанувати.

Обговорюють різні варіанти розв’язання завдання, що було задано на попередньому уроці. Така задача повинна бути незвичайною, цікавою, але водночас доступною для всіх учнів.

Якщо додому було задано написати твір-казку або скласти кросворд, то доцільно розпочинати урок із розглядання найвдаліших робіт.

Розв’язують деяку проблему, яку ще не обговорювали у класі. Учні накреслюють план пошуку її розв’язання.


Джерело: Ворожейкіна О. М. 100 цікавих ідей для проведення уроку.