Готуємось до 1 вересня

Головна » Готуємось до 1 вересня   
 
 
 
 

Вітаємо, колеги!

Вже наступного тижня в умовах карантину стартує навчання у школах, тому сьогоднішню розсилку ми присвятили виключно темі 1 вересня. 

У ній ви знайдете інформацію про матеріали для інтерактивного уроку про COVID-19 до 1 вересня, актуальні вимоги щодо навчання в умовах карантину, старт онлайн-курсу для вчителів і директорів шкіл, а також анонси важливих документів.

 

ІНТЕРАКТИВНИЙ УРОК ПРО COVID-19 ДО 1 ВЕРЕСНЯ

1 вересня важливо присвятити перший урок правилам безпечного навчання під час карантину. Для проведення інтерактивного уроку рекомендуємо педагогам скористатись підготовленими матеріалами та планом.

Матеріали допоможуть:

  • пояснити учням нові правила поведінки під час навчання в умовах карантину,
  • розвінчати міфи щодо COVID-19,
  • ознайомити з правилами респіраторної гігієни,
  • проінформувати про психологічну допомогу в разі тривожного стану через пандемію, ознайомити з алгоритмом дій.

Комплекти матеріалів містять:

  • презентації до уроку та вікторин
  • матеріали для інтерактивних занять
  • план уроку з описом активностей
  • рекомендації для вчителів

Матеріали для 1-4 класів завантажуйте за цим посиланням.

Матеріали для 5-11 класів – за цим посиланням.

Урок розроблено ГС "Освіторія" в рамках кампанії "Школо, ми готові", яку реалізує ЮНІСЕФ Україна у співпраці з Міністерством освіти і науки.

 

НАВЧАННЯ В УМОВАХ КАРАНТИНУ: АКТУАЛЬНІ ВИМОГИ МОЗ

Оновлено вимоги до протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину. Основну інформацію про них можна прочитати у цьому матеріалі МОН, а ознайомитись повністю – за цим посиланням

Коротко про ключові вимоги: 

  • вхід до закладу – лише у масці або респіраторі;
  • під час занять маски і респіратори можна не використовувати, натомість їх використання є обов’язковим під час пересування приміщеннями закладу;
  • для учнів 1-4 класів вхід до закладу та пересування приміщеннями можливі без маски або респіратора;
  • перед заняттями педагоги мають опитувати учнів щодо самопочуття та наявності симптомів COVID-19; якщо виявлено ознаки респіраторної хвороби, учень має бути тимчасово ізольований у спеціальному приміщенні закладу, після чого про випадок інформують батьків або законних представників і приймається рішення про направлення учня до закладу охорони здоров’я;
  • у разі підтвердження хвороби COVID-19 в одного з учнів, усі інші учні відповідного класу повинні піти на самоізоляцію;
  • у школах необхідно створити безпечні умови для навчання: організувати місця для обробки рук антисептиками, централізований збір використаних масок і рукавичок, очищати та дезінфікувати поверхні, провітрювати приміщення тощо;
  • обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів) у закритих приміщеннях;
  • мінімізувати пересування здобувачів між кабінетами і аудиторіями;
  • не дозволяється організація харчування за типом “шведського столу” і самообслуговування, а також робота питних фонтанчиків. 
 

НОВІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД МОН – НЕЗАБАРОМ

Міністерство вже фіналізує оновлені рекомендації для шкіл стосовно організації навчального процесу, відвідування закладів у період карантину та заходів безпеки в умовах пандемії. 

Крім того, для керівників закладів загальної середньої освіти МОН розробляє спеціальний алгоритм дій у надзвичайній ситуації, пов’язаній з пандемією COVID-19.

Ці документи буде оприлюднено найближчим часом. Щоб не пропустити їх, слідкуйте за оновленнями на офіційних ресурсах Міністерства: 

 

НОВІ МАТЕРІАЛИ НА САЙТІ MON-COVID19.INFO

З 1 вересня на сайті mon-covid19.info, на якому збирається основна інформація про зміни в освіті через карантин, з’являться нові актуальні матеріали, зокрема – щодо навчального року 2020/2021

Змінам, які торкнулись шкіл, на сайті присвячено окремий розділ – він буде доступний за цим посиланням

Слідкуйте за оновленнями!

 

СТАРТУВАВ ОНЛАЙН-КУРС ПРО ДИСТАНЦІЙНЕ ТА ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ

У вівторок, 25 серпня, стартував онлайн-курс про дистанційне та змішане навчання для педагогів і керівників шкіл та профтехів. 

Перший модуль розраховано на освітян як закладів загальної середньої, так і професійно-технічної освіти. Він вже доступний за посиланням і розкриває такі теми:

  • дистанційне навчання: відмінності між його різновидами, порівняння з очним навчанням, переваги та недоліки, що потрібно для його організації вчителям та учням;

  • змішане навчання: його моделі та компоненти, переваги для педагога, перші кроки при впровадженні.

Модуль також містить добірку електронних освітніх ресурсів для дистанційного та змішаного навчання, інтерактивні вправи, опис успішних кейсів у школах світу, а також розроблені алгоритми, які допоможуть педагогам користуватись сервісами Moodle, Google Classroom, ClassDojo, Classtime, LearningApps.org. Наприкінці модуля учасники пройдуть підсумковий тест. 

Наступний модуль – про організацію дистанційного та змішаного навчання у школі – з’явиться у доступі вже 1 вересня. 

Курс розроблений МОН спільно зі студією онлайн-освіти EdEra за підтримки Швейцарії в рамках Швейцарсько-українського проєкту DECIDE – “Децентралізація для розвитку демократичної освіти”, який впроваджується Консорціумом ГО “DOCCU - Розвиток громадянських компетентностей в Україні” та Цюріхського педагогічного університету (PH Zurich, Швейцарія).

 

На сьогодні все! Це були основні новини за від МОН щодо старту нового навчального року. Дякуємо, що залишаєтеся із нами на зв’язку.

Нагадуємо, отримання цієї розсилки – добровільне. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її отримувати, будь ласка, дайте знати у цій гугл-формі.

Якщо ви знаєте тих, кому може бути цікаво отримувати від нас такі листи, будь ласка, поділіться контактом через цю гугл-форму.

Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка)

До зв’язку через тиждень! 

 

З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України